1. Grupa docelowa
Pierwszym krokiem do tworzenia atrakcyjnego contentu jest zrozumienie swojej grupy docelowej. Kim są Twoi obserwatorzy? Jakie są ich potrzeby, zainteresowania i problemy? Dopiero gdy ich poznasz, będziesz w stanie dostarczać im treści, które ich angażują.
2. Różnorodność treści
Nie ograniczaj się do jednego rodzaju treści. Twórz różnorodne posty, takie jak teksty, zdjęcia, filmy, infografiki, ankiety, itp. Są one najbardziej efektowne, gdy się je przeplata dlatego dobrze jest korzystać z nich naprzemiennie. Taki działanie również sprawi, że Twoje konto będzie bardziej interesujące.
3. Treści wartościowe
Dawanie jest równie ważne co branie, dlatego naszej relacji z konsumentem w SM nie możemy opierać na postach mających na celu sprzedaż. Co możemy dać z siebie?
- Wiedzę! Tworzenie samouczków o ciekawej tematyce buduję przywiązanie i wdzięczność. Tego typu treści często zamieniają się w virale, dzięki którym możemy zwiększyć grupę odbiorców nie zwiększając budżetu na kampanię w SM.
- Wartości! Posty w których jasno komunikujemy nasze wartości będą przyciągać ludzi o podobnych zainteresowaniach i wizji świata.
Odpowiadaj na pytania, rozwiązuj problemy, dostarczaj ciekawe informacje. Im bardziej korzystny jest Twój content, tym większe będzie zaangażowanie.
4. Wysoka jakość materiałów
Treści o wysokiej jakości lepiej się ogląda, a co za tym idzie lepiej się również pozycjonują. Warto więc zainwestować w odpowiedni sprzęt i wykorzystać jego możliwości, by profile w sieci cieszyły się większym zainteresowaniem.
5. Planowanie publikacji
Spontaniczność jest fajna, ale nie można na niej opierać swojego contentu bo w ten sposób szybko moglibyśmy doprowadzić do bałaganu na naszym feedzie. Chaotyczna tablica jest mniej atrakcyjna i ciężko na niej coś odnaleźć. Planowanie postów w przód nie tylko porządkuje treści, ale również ułatwia zachowanie systematyczności, co sprzyja zasięgom.
6. Interakcja
Ankiety, suwaczki, pytania, quizy to narzędzia, które można i warto wykorzystać do zaktywizowania odbiorców w SM. Zachęcanie do interakcji pozwala lepiej poznać konsumentów i zbudować z nimi więź. Jeśli weźmiemy pod uwagę ich opinie, możemy ulepszać nasze produkty i usługi zgodnie z ich potrzebami.
7. Storytelling
Opowieści mają ogromną siłę. Staraj się opowiadać historie związane z Twoją marką, produktami lub usługami. Dzięki temu budujesz więź emocjonalną z obserwatorami. Pomyśl o tym, co ma Twoja firma, a czego nie mają inni i podkreśl to opowiadając zabawną anegdotkę, a będziesz bardziej zapamiętywalny.
8. Wykorzystanie RTM
Real Time Marketing ma duże znaczenie w komunikacji internetowej. Jeśli nawiążesz w postach do odpowiednich wydarzeń w momencie ich największej popularności, znacznie zwiększysz zasięg i zaangażowanie konsumentów.
9. Regularność i konsekwencja
Regularność jest kluczowa na platformach społecznościowych. Stwórz harmonogram publikacji i trzymaj się go. Planując z góry, masz także czas na tworzenie bardziej starannie przemyślanych treści.
10. Monitoruj i Analizuj Wyniki
Systematycznie monitoruj wyniki swoich postów. Sprawdzaj, które treści są najpopularniejsze, jakie mają zaangażowanie i jakie działania generują. Dzięki tym informacjom możesz dostosowywać swoją strategię.
Tworzenie atrakcyjnego contentu na social media to wyzwanie, ale z wykorzystaniem tych wskazówek możesz przekształcić swoje konto w miejsce ciekawych i angażujących treści. Pamiętaj, że nie od razu Rzym zbudowano, budowanie silnego konta w Social mediach to też proces. Słuchaj swoich obserwatorów, dostosowuj się do zmieniających się trendów i dbaj o jakość treści, które dostarczasz. To klucz do budowania trwałych relacji z odbiorcami i sukcesu w świecie social media.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w tworzeniu atrakcyjnego contentu na social media, służymy pomocą. PorozmawiajMY i zaplanujMY sukces Twojej firmy na platformach społecznościowych!